
🏫 Szkoła Podstawowa w Tczycy
Autor innowacji: mgr Wioletta Popiel
Rodzaj innowacji: programowo–metodyczna
Adresat innowacji: uczniowie zajęć korekcyjno–kompensacyjnych
Czas realizacji: wrzesień 2025 r. – czerwiec 2026 r.
🎯 Cel główny innowacji
Celem innowacji jest rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem u uczniów klas młodszych poprzez zastosowanie innowacyjnych, multisensorycznych metod nauki oraz autorskich pomocy dydaktycznych, które wspierają proces uczenia się.
🌈 Cele szczegółowe
🧩 Zakres i metody pracy
Innowacja realizowana będzie podczas zajęć korekcyjno–kompensacyjnych w klasie III.
Zastosowane zostaną nowatorskie metody i pomoce dydaktyczne, m.in.:
💡 Nowatorstwo innowacji
Nowatorstwo polega na autorskim opracowaniu zestawu ćwiczeń oraz materiałów dydaktycznych, które stworzą spójną całość tematycznych czytanek, z którymi będzie mógł utożsamiać się uczeń. Zebrane czytanki utworzą książeczki opisujące przygody dziecka. Tym samym zajęcia w atrakcyjny sposób wspomogą proces nauki czytania i rozumienia tekstu.
🌻 Oczekiwane efekty
💬 Podsumowanie
Innowacja „Czytam i rozumiem – innowacyjne metody nauki czytania na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych” to nowoczesne podejście do wspierania uczniów w nauce czytania.
Łączy naukę, ruch, zabawę i emocje, by nauka stała się dla dziecka radością i źródłem sukcesu. 📖✨