MATERIAŁY DO SAMODZIELNEJ PRACY UCZNIÓW NA CZAS ZAWIESZENIA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZYCH KLASY I – III
18 marca 2020
Komunikat Dyrektora Szkoły dotyczący organizacji zakończenia roku szkolnego 2019/2020
20 czerwca 2020
Pokaż wszystkie

MATERIAŁY DO SAMODZIELNEJ PRACY UCZNIÓW NA CZAS ZAWIESZENIA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZYCH PUNKT PRZEDSZKOLNY

Punkt Przedszkolny - Grupa "Misie"

Nauczanie zdalne od 25.03.2020 r. Proszę wejść w poniższy link:
https://pl.padlet.com/justynkawidacha/punktprzedszkolny

 

W związku z zaistniałą sytuacją (kwarantanną) przygotowałam propozycje zabaw edukacyjnych dla naszych dzieci. Zabawy dla trzylatka powinny łączyć miło spędzony czas z elementami edukacyjnymi, które wspierają rozwój dziecka. Trzylatki są ciekawe świata i poznają go, nabierając przy okazji coraz to nowych umiejętności. Jeśli nie chcemy, aby dzieci nudziły się w domu w okresie kwarantanny wspierajmy ich rozwój poprzez proste i ciekawe zabawy dla trzylatków! Trzylatki większość swojego czasu spędzają na zabawie. Rodzice doskonale wiedzą, że jest to główne zajęcie maluchów, ale nie zawsze zdają sobie sprawę z tego, jak ogromny wpływ na rozwój dziecka mają, te z pozoru, proste gry i zabawy. Zagadki uczą logicznego myślenia i zachęcają do obserwacji świata i poszerzania wiedzy, zabawa z piłką do ćwiczeń wzmacnia mięśnie i kształtuje prawidłową postawę, a rysowanie czy malowanie uczą precyzji i wyrabiają sprawność manualną dziecka. To tylko kilka przykładów na to, jak zabawa wpływa na rozwój dziecka w wieku trzech lat. Dzieci w wieku dwóch, trzech lat najszybciej się uczą i rozwijają. Warto wykorzystać ten czas kwarantanny na wspólną zabawę, która będzie kształtowała młodego człowieka. Zabawa jest dla dziecka frajdą i nie odczytuje jej w kategorii nauki. Możemy się tym posłużyć i dobierać gry tak, aby mogło jak najwięcej się nauczyć. Nawyki i umiejętności, które rozwiną się u dziecka w tym okresie będą rzutowały na jego przyszłość. Jeśli maluch ma frajdę z nauki jest duża szansa, że w szkole równie chętnie będzie się uczył, nie traktując nauki jako przykrego obowiązku. Oprócz zabaw organizowanych przez rodziców można pozwolić trzylatkom na realizowanie własnych pomysłów zabaw, oczywiście pod kontrolą opiekuna. Dzieci podczas zabawy mogą wcielać się w różne postacie, co pobudza w nich kreatywność. Będąc rajdowcem czy piosenkarką, muszą wykreować w głowie postać tej osoby. Dzięki temu ćwiczą zdolność obserwacji, kojarzenia faktów i logicznego myśleniaTrzylatki mają bardzo bujną wyobraźnie i często mieszają świat rzeczywisty z fikcją. Dlatego jeśli zobaczymy, że dziecko rozmawia z wyimaginowanym przyjacielem nie przerażajmy się i pozwólmy mu na taką formę zabawy.  Nasze Misie najbardziej lubią: malowanie, rysowanie kolorowanki, klocki, puzzle, gry planszowe, memory, plastelina, ciastolina, zagadki, łamigłówki i rebusy dla trzylatków, zabawy ruchowe i pamiętajmy na koniec zabawy sprzątanie. Każdy rodzic doskonale wie, że dzieci nie lubią sprzątać zabawek. Jednak jeśli ze sprzątania zrobimy fajną zabawę, sprawa prezentuje się już znacznie lepiej. Możemy umówić się z dzieckiem, że trafia zabawkami do kosza. Innym pomysłem będzie konkurs "Kto zbierze więcej zabawek?" Wtedy zbieramy zabawki wspólnie z dzieckiem. Drodzy rodzice nie zapominajcie o ćwiczeniu mowy!!!

Pozdrawiam Justyna Gawron

Polecam:

https://www.printoteka.pl/pl/start

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/11/zabawy-dla-dzieci-w-domu/

https://loogomowa.pl/wierszyki-z-pokazywaniem/

https://etechnologie.pl/kolorowanki/

https://www.superkid.pl/koncentracja-uwagi-cwiczenia

https://parenting.pl/zabawy-integracyjne-dla-dzieci

https://bajki-zasypianki.pl/bajki-pomagajki/

https://www.dzieckiembadz.pl/2017/07/karty-ruchowe-ze-zwierzetami.html

https://ekodziecko.com/sensoryczne-zabawy-z-kasza

https://rodzicowo.pl/artykuly/co-robic-z-dzieckiem-w-domu-100-pomyslow-na-zabawy/

https://togethermagazyn.pl/kolorowanki-psi-patrol/

https://www.e-kolorowanki.eu/swinka-peppa/kolorowanka-swinka-peppa-20/

Język angielski

Drodzy Rodzice,

W podstawie programowej dla wychowania przedszkolnego określono następujące zadanie:  Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur.

W obecnej sytuacji możemy realizować to zadania w bardzo prosty sposób – proponuję Państwu, aby sięgnęli Państwo do podanych przeze mnie linków (są to głównie kreskówki i gry interaktywne). Mogą Państwo zapewnić dzieciom kontakt z językiem angielskim np. dwa razy w tygodniu po 15-20 minut dla grup przedszkolnych i 30 minut dla grupy rocznego przygotowania przedszkolnego. Na tym etapie edukacji dzieci powinny osłuchać się z językiem angielskim, więc zapewnienie im kontaktu z tym językiem w formie słuchania piosenek lub obejrzenie kreskówki będzie wystarczające.

Proponowane materiały:

https://edesk.pearson.pl/Home/Show/1377  gry interaktywne

https://www.youtube.com/watch?v=8ljHzljQrY8

https://www.youtube.com/watch?v=BF06WTCghf0

https://www.youtube.com/watch?v=8ljHzljQrY8  i inne piosenki z serii Super Simple Songs

https://www.youtube.com/watch?v=7AcntoTH-VI i inne kreskówki z serii Peppa Pig

https://www.youtube.com/watch?v=ybt2jhCQ3lA

https://www.youtube.com/watch?v=utwgf_G91Eo oraz inne filmy z serii English Singsing

Zajęcia logopedyczne

Tematyka i materiały do ćwiczeń z uczniem w ramach indywidualnych zajęć logopedycznych  będą realizowane bezpośrednio poprzez kontakt mailowy z uczniem. 

Punkt Przedszkolny - Grupa "Bystrzaki"

Nauczanie zdalne od 25.03.2020 r. Proszę wejść w poniższy link:
https://padlet.com/mpredka/przedszkoleczterolatki

 

Dzień dobry !
     Informuję Grupę Bystrzaki, że na naszej grupie" Przedszkole w Tczycy Czterolatki" będzie pojawiało się dla dziecka zadanie dnia pod adresem: https://padlet.com/mpredka/przedszkoleczterolatki
Wszystko to jest po to,aby dzieciaki nie zapomniały tego, co do tej pory się nauczyliśmy, aby dalej się pięknie rozwijały.
     Wszystkie działania które dzieci wykonają bardzo proszę gromadzić w oddzielnym pudełku,a kiedy będziemy mogli się widzieć przynieść do przedszkola.

     Bardzo proszę o wysyłanie do mnie prac dzieci na pocztę : mpredka@o2.pl lub na naszą grupę" Przedszkole w Tczycy czterolatki"- tak jak to Państwo robicie . Dziękuję i pozdrawiam Maria Prędka.

Dzisiejszy dzień 18.03.2020 środa jest Dniem Nożyczek.Zadanie dzieciaczków polega na wycinaniu z gazet, z tego co jest,papier do pakowania prezentów ,wydruk z komputera, reklamy ,itp różnych artykułów (samochody,telefony, warzywa, kosmetyki .stroje itp.)i  naklejenie na dostępny papier aby powstały półki sklepowe.Można od siebie coś domalować.

Życzę dużo radości podczas tworzenia .Dzieciaczki uważają na paluszki,aby się nie uciąć. 
Pozdrawiam Maria Prędka

***

Zadania dla Bystrzaków

Czterolatki są specjalistami w szalonych i pasjonujących zabawach. Wyobraźnia pracuje u nich na pełnych obrotach. Budują z klocków, lepią z gliny, modeliny czy ciastoliny. Uwielbiają zabawy oparte na określonych regułach, w których można coś zrobić dobrze lub zaliczyć tzw. „skuchę”. Czterolatki lubią grać w gry planszowe, np. warcaby. Dzieci czteroletnie gotowe są do prawdziwej interaktywnej zabawy w grupie, np. w berka, chowanego czy kółko graniaste.

  1. Zabawy twórcze
    Zabawy twórcze to zabawy rozwijające kreatywność dziecka. Mają na celu budzenie ciekawości poznawczej, rozbudzanie wyobraźni, myślenia metaforycznego. Dzięki takiej zabawie wzmacniana jest wiara we własne możliwości dziecka, zaspokajane jest poczucie własnej wartości, bezpieczeństwa i akceptacji w grupie. Jakie zabawy i zajęcia twórcze możemy zaproponować naszemu czterolatkowi?

Teatrzyk - spraw dziecku kukiełki i mini scenę, np. tekturowego pudełka. Razem możecie odgrywać nieskończoną ilość scenek z życia codziennego czy ulubionych bajek dziecka.

Zabawa w dom - zachęcaj dziecko do zabawy lalkami, przedstawiającymi wszystkich członków waszej rodziny. Odgrywajcie razem scenki z życia codziennego, takie jak rodzinny obiad, układanie dziecka do snu.

Puzzle - stwórz wspólnie z dzieckiem puzzle z kartoników po żywności, z wycinków gazet. Porozcinaj opakowania i daj je dziecku do złożenia.

Domek dla lalek - weź stare pudełko po butach, pozbieraj kawałki sztywnego papieru, kartony, materiały i wspólnie z dzieckiem udekoruj go na zewnątrz. Pomalujcie domek farbami, przyklejcie komin i dachówki, zamocujcie firanki i zasłonki ze szmatek.

  1. Zabawy ruchowe dla dzieci
    Zabawy ruchowe są formą działalności ruchowej, charakterystyczną dla dzieci w wieku czterech lat. Jest to forma zabawy najbardziej odpowiadającą potrzebom dziecka, wynikająca z elementów rozwoju dziecka w tym wieku. Zabawy ruchowe wprowadzają radosny nastrój, dają dziecku możliwość zaspokojenia naturalnej potrzeby ruchu, przygotowują dziecko do społecznego współdziałania, uczą przystosowania się do grupy, kształtują pozytywne cechy charakteru, a w szczególności dyscyplinę.

 „Kółko graniaste”, „Stary niedźwiedź mocno śpi”, berek, zabawa w chowanego , ,Raz dwa trzy baba Jaga patrzy….to stare zabawy, ale kształtujące w dziecku i jego współtowarzyszach zasady współpracy i współdziałania w grupie, będąc jednocześnie lekcją rytmiki.

Naśladowanie kroków – zaprezentujcie wraz z dzieckiem różne, śmieszne sposoby chodzenia, np.: idę jak pani na szpileczkach, idę wielkimi krokami, idę skokami,. Zachęcaj dziecko do wymyślania i prezentowania różnych kroków.

Zabawa w tor przeszkód – tor możecie ułożyć z książek, zabawek czy też zwykłych plastikowych butelek oraz innych elementów które macie pod ręką. Układamy je w jednej linii. Zadaniem dziecka będzie jak najszybciej przejść ten tor, w taki sposób aby go nie przewrócić.

Zabawa w naśladowanie - dziecko naśladuje przeróżne pory roku i inne zjawiska pogodowe. Gdy powiemy, że wieje silny wiatr, dziecko powinno poruszać rękami, niczym konary drzew lub dmuchać naśladując powiew wiatru. Gdy mówimy, że wiatr ucichł dzieci kładą się na podłogę.

Zabawy dla dzieci w domu - zróbcie sami zabawki

Wspólną zabawę możecie zacząć od... zrobienia zabawek. Możecie wykorzystać skarby jesieni i zrobić ludziki z kasztanów albo przy pomocy muszelek stworzyć niecodzienny kalejdoskop. Ze skarpetek, które pogubiły swoje pary możecie zrobić kukiełki, a stare t-shirty mogą przemienić się w misie. Wystarczy kilka rolek po ręcznikach papierowych, nożyczki, farby zakrętki by stworzyć kosmiczny pojazd

 Kolorowanki, malowanki, wycinanki
Malowanie, kolorowanie to coś, co dzieci uwielbiają. Szczególnie, jeśli pozwolimy im zaszaleć z farbami. Na podłodze rozłóż kilka kartek z dużego bloku albo arkusz szarego papieru, przyklej taśmą malarską do podłoża i daj dziecku tworzyć. Innym pomysłem jest ozdabianie kartonu - możecie stworzyć z niego np. domek dla zabawek. Aby uatrakcyjnić zabawę, możecie stworzyć własne pieczątki. Jak je zrobić? Tradycyjnie - z ziemniaka, możemy też wykorzystać kawałki gąbki, balonik z wodą- już robiliśmy razem takie pieczątki

Dziecko, które sprawnie posługuje się nożyczkami, może spróbuje stworzyć ze zgiętych kartek ozdobne wycinanki. To zawsze robi wrażenie - odcinamy małe kawałki papieru, a po rozłożeniu widzimy dzieło sztuki. Ćwiczymy rączkę wycinamy zestaw kosmetyków dla lalek ,auta do salonu samochodowego,warzywa do warzywniaka itp

A może wspólne gotowanie?
Możecie przygotować razem np. drugie śniadanie. Kolorowe kanapki, wesołe tosty - układanie uśmiechów z kawałków papryki lub włosów ze szczypiorku może być prawdziwą frajdą. Takie jedzenie smakuje też o wiele lepiej!

Gnieciemy, ugniatamy
Zabawy dla dzieci w domu? Co powiecie, na dzieła z różnych mas? Możecie wykorzystać gotową modelinę albo stworzyć ją samemu - robiąc popularną masę solną. Co dalej? Co tylko chcecie! Możecie lepić różne figurki, tworzyć ozdobne naszyjniki. Nie zapomnijcie ich wypiec a potem pomalować

W co jeszcze się bawić?
Do zabawy możecie wykorzystać makaron - rurki nawlekajcie na sznurek lub wstążeczkę i twórzcie naszyjniki, makaron spagetti łączcie plasteliną, niech powstają różne kształty, figury przestrzenne. Oczywiście możecie też odgrywać różne scenki, bawić się w przedszkole, w sklep... Możecie połączyć przyjemne z pożytecznym i zabawę wykorzystać do nauki. Segregujcie literki, liczcie przedmioty, układajcie przedmioty w różne zbiory. Możecie też położyć się obok i opowiadać sobie różne historie - taka statyczna forma zabawy dla dzieci w domu też jest fajna.

Język angielski

Drodzy Rodzice,

W podstawie programowej dla wychowania przedszkolnego określono następujące zadanie:  Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur.

W obecnej sytuacji możemy realizować to zadania w bardzo prosty sposób – proponuję Państwu, aby sięgnęli Państwo do podanych przeze mnie linków (są to głównie kreskówki i gry interaktywne). Mogą Państwo zapewnić dzieciom kontakt z językiem angielskim np. dwa razy w tygodniu po 15-20 minut dla grup przedszkolnych i 30 minut dla grupy rocznego przygotowania przedszkolnego. Na tym etapie edukacji dzieci powinny osłuchać się z językiem angielskim, więc zapewnienie im kontaktu z tym językiem w formie słuchania piosenek lub obejrzenie kreskówki będzie wystarczające.

Proponowane materiały:

https://edesk.pearson.pl/Home/Show/1377  gry interaktywne

https://www.youtube.com/watch?v=8ljHzljQrY8

https://www.youtube.com/watch?v=BF06WTCghf0

https://www.youtube.com/watch?v=8ljHzljQrY8  i inne piosenki z serii Super Simple Songs

https://www.youtube.com/watch?v=7AcntoTH-VI i inne kreskówki z serii Peppa Pig

https://www.youtube.com/watch?v=ybt2jhCQ3lA

https://www.youtube.com/watch?v=utwgf_G91Eo oraz inne filmy z serii English Singsing

Zajęcia logopedyczne

Tematyka i materiały do ćwiczeń z uczniem w ramach indywidualnych zajęć logopedycznych  będą realizowane bezpośrednio poprzez kontakt mailowy z uczniem. 

Roczne Przygotowanie Przedszkolne - "MALI ODKRYWCY"

Nauczanie zdalne od 25.03.2020 r. Proszę wejść w poniższy link:
https://padlet.com/zofkit/zerowka

2 TYDZIEŃ ZDALNEGO NAUCZANIA

23 marca 2020 r.

DRODZY RODZICE MAŁYCH ODKRYWCÓW /”ZERÓWKA”/

Czas, kiedy zamknięte są placówki oświatowe, to czas trudny, ale spróbujmy go dobrze wykorzystać. Dlatego przedstawiam zestaw źródeł, z których możecie Państwo skorzystać podczas zabawy z dziećmi. Proszę pamiętać, że warto nieprzerwanie ćwiczyć samodzielność, umiejętności komunikacji, panowania nad emocjami – wiele z tych kompetencji kreuje nam codzienność. Nuda natomiast może być wspaniałym podłożem do kiełkowania kreatywności, umiejętności planowania własnych działań czy warsztatu pracy. Każda rozmowa – o pogodzie, o samopoczuciu, o przeczytanej książce to rozwijanie słownictwa, poczucia własnej wartości, poszerzanie wiedzy. Na stronie szkoły sptczyca.pl w zakładce „Nasza szkoła” oprócz zadań dydaktyczno - wychowawczych będę umieszczać również ciekawe zabawy, pomysły i karty pracy, które można wykorzystać w domu. Na pewno pomogą one przetrwać ten trudny czas. Poniżej:

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/

https://www.miniminiplus.pl/gry/kategoria/cyferki-i-liczenie

https://ciufcia.pl/

http://matzoo.pl/zerowka

http://esero.kopernik.org.pl/materialy-edukacyjne/filmy-edukacyjne/

http://pisupisu.pl

W marcu  z Małymi Odkrywcami mieliśmy rozmawiać o zmianach zachodzących wiosną w przyrodzie /o rozkwitających pączkach, powracających ptakach/. Dzieci powinny wiedzieć w jakiej kolejności przylatują ptaki na wiosnę, jak wygląda czapla, skowronek i trznadel; co to znaczy, że wiosna „wybucha”; które kwiaty są oznaką wiosny. Proszę Rodziców aby na podstawie przysłów i powiedzeń o wiośnie podkreślili nieprzewidywalność wiosennej pogody. Proszę zademonstrować dzieciom wielką i małą literę w, W na przykładzie wyrazu wazon oraz literę  g, G na podstawie wyrazu globus,  a następnie wykonać z dziećmi wiele ćwiczeń utrwalających sposób ich pisania oraz miejsce w liniaturze. Zachęcam Państwa do obejrzenia z dzieckiem albumów, książek i filmów przyrodniczych dotyczących flory i fauny w okresie wiosennym. Proszę, aby dzieci tworzyły zbiory różnych przedmiotów, przeliczały przedmioty w zbiorach, ćwiczyły dodawanie w zakresie 10.

Na koniec mam ważną informację !

Proszę Rodziców o przybycie do szkoły we wtorek dnia 24 marca 2020 r. na godzinę 9.00 celem odebrania dla dzieci „Kart pracy 3”.

 Pozdrawiam naszych Małych odkrywców i Rodziców !

Życzę zdrowia i spokoju !

Pozdrawiam !                                                
Zofia Kita

***

Zwracam się z prośbą do Rodziców dzieci z Rocznego Przygotowania Przedszkolnego, aby ćwiczyli z dziećmi utrwalanie liter i cyfr:
Proponuję następujące ćwiczenia:

  1. Rozpoznawanie małych i wielkich, drukowanych i pisanych liter. Rysowanie tych liter i cyfr po śladach,
  2. Rysowanie szlaczków literopodobnych,
  3. Czytanie prostych zdań np. To jest lala. To jest domek
  4. Ćwiczenie analizy i syntezy głoskowej wyrazów np. d o m e k

Proszę w miarę możliwości na youtube.pl obejrzeć film edukacyjny: „Nauka pisania polskich liter dla dzieci alfabet”.

Różne ćwiczenia utrwalające, znajomość liter i cyfr można znaleźć na stronach internetowych np. www.przedszkola.edu.pl

  1. Proszę również wykorzystać ten czas na czytanie dzieciom bajek, opowiadań, wierszy. Czytanie ma ważny wpływ na rozwój mowy, usprawnienie pamięci, kształtowanie wrażliwości małego odbiorcy. Proszę zachęcić dziecko do interpretacji plastycznej utworu, opowiedzenia jego treści.   Wychowawca

Język angielski

Drodzy Rodzice,

W podstawie programowej dla wychowania przedszkolnego określono następujące zadanie:  Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur.

W obecnej sytuacji możemy realizować to zadania w bardzo prosty sposób – proponuję Państwu, aby sięgnęli Państwo do podanych przeze mnie linków (są to głównie kreskówki i gry interaktywne). Mogą Państwo zapewnić dzieciom kontakt z językiem angielskim np. dwa razy w tygodniu po 15-20 minut dla grup przedszkolnych i 30 minut dla grupy rocznego przygotowania przedszkolnego. Na tym etapie edukacji dzieci powinny osłuchać się z językiem angielskim, więc zapewnienie im kontaktu z tym językiem w formie słuchania piosenek lub obejrzenie kreskówki będzie wystarczające.

Proponowane materiały:

https://edesk.pearson.pl/Home/Show/1377  gry interaktywne

https://www.youtube.com/watch?v=8ljHzljQrY8

https://www.youtube.com/watch?v=BF06WTCghf0

https://www.youtube.com/watch?v=8ljHzljQrY8  i inne piosenki z serii Super Simple Songs

https://www.youtube.com/watch?v=7AcntoTH-VI i inne kreskówki z serii Peppa Pig

https://www.youtube.com/watch?v=ybt2jhCQ3lA

https://www.youtube.com/watch?v=utwgf_G91Eo oraz inne filmy z serii English Singsing

Zajęcia logopedyczne

Tematyka i materiały do ćwiczeń z uczniem w ramach indywidualnych zajęć logopedycznych  będą realizowane bezpośrednio poprzez kontakt mailowy z uczniem.