Ortograficzna corrida
Dzień Matki i Ojca
26 maja 2018

Wycieczka do Pragi

22 maja 2018 r. w trakcie naszego pobytu na Zielonej Szkole, odbyła się wycieczka do Pragi. Z Cieplic wyjechaliśmy z samego rana. Kilkugodzinną podróż umilał nam pan przewodnik, który bardzo ciekawie opowiadał.

Zwiedzanie Pragi zaczęliśmy od Hradczan, gdzie znajduje się Zamek Królewski, dawna siedziba królów czeskich. Zamek ten uznany jest za największy zamek na świecie. Zwiedziliśmy również Katedrę św. Wita i Bazylikę św. Jerzego oraz obejrzeliśmy Ogrody Królewskie. Potem mogliśmy podziwiać Złotą Uliczką i udaliśmy się na Malą Strane. Następnie przespacerowaliśmy się wywierającym ogromne wrażenie Mostem Karola, aby zobaczyć Rynek Staromiejski, który jest jednym z najpiękniejszych w Europie. Obejrzeliśmy również, znajdujący się na Wieży Ratuszowej, słynny zegar astronomiczny Orloj.

Po zwiedzaniu zatrzymaliśmy się w pobliskiej restauracji, gdzie z wielką przyjemnością raczyliśmy się zimnymi napojami i kosztowaliśmy praskich specjałów.

Po  nabraniu sił mieliśmy czas, aby kupić sobie pamiątki. Potem poszliśmy się na stację metra. Metrem z przesiadką przejechaliśmy kilka przystanków i udaliśmy do naszego autokaru i w drogę powrotną do Polski..

Do Cieplic wróciliśmy wieczorem trochę zmęczeni, ale również bardzo zadowoleni. /T.R./